torsdag 22 september 2011

Cigg

Jag rökte min första cigg när jag var 10 år men började röka på allvar när jag var 13. TRETTON. Då är man ju bara barn! Jag var fullvärdig rökare fram tills jag blev gravid, 26 år gammal, men slutade inte helt, rökte bara mindre. När första nikotinplåstret  kom (1991) bestämde jag mig för att sluta. Skitenkelt. Jag använde plåstren i 10 dagar sedan höll jag upp - i sju år. Förälskade mig i en storrökare och inom loppet av 3 månader rökte jag ett paket om dagen igen. Jag fortsatte med det och tänkte hela tiden att jag slutar när som helst. Jag är ju egentligen inte rökare......... Till slut skämdes jag så mycket för att jag rökte, så jag började röka när ingen såg mig! Efter uppehållet hann jag röka ytterligare 13 år. Jag var ju egentligen ingen rökare. Sedan fick jag ett tips om en bok. Jag läste den på en vecka, efter den veckan har jag inte varit röksugen en enda gång. Det var i februari i år.

Dagens tack ger jag till Allen Carr som skrev boken "Äntligen ickerökare". Han skrev den utan att använda sig av någon skrämselpropaganda eller rekommendationer om att använda nikotinsubstitut. Jag tackar även Cina som rekommenderade boken för mig.

Jag är äntligen ickerökare, 51 år gammal och det var så LÄTT! Om du röker men egentligen vill sluta, ja då vet du.

Kram till mig för att jag valde friska lungor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar