fredag 16 september 2011

Bollen i rullning

Åkej, nu är bollen i rullning igen. Vi har haft en mycket otrevlig besiktningsman hos oss som rackade ner på vårt hus så att våra köpare började tveka. Samma besiktningsman - jag menar samma person (!) var och kollade vårt hus i maj. Då var det bara positiva omdömen med undantag för några takpannor som behövde bytas ut. Hur kan man missa så mycket som han själv gjorde i maj? Han påstod bl a att det var fukt på en del ställen bara genom att titta - INTE mäta. Så nu har vi kontaktat proffs. Dom dömer ut den skitstöveln och menar att han verkligen borde byta jobb. Hoppsan - hur positiv var jag nu? Men så kan det vara, man tror att man kan bete sig hur som helst om man är en liiiiiten kändis. Får vara i TEVE minsann, Byggfällan. Undrar om jag ska försöka fälla honom i rent hämndbegär? Nä nu måste jag nog meditera och börja älska alla människor igen!

Hur som helst så är våra köpare betydligt lugnare nu och bollen rullar som sagt.

Dagens tack går till min sambo Thomas som tecknade vårt förnämliga avtal med Husassistans som hjälper till blixtsnabbt med hantverkskontakter och annat!

Trevlig helg allihop och kram förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar