onsdag 23 november 2011

Inte i Tyskland inte

Uppenbarligen är man inte lika effektiv i Tyskland som i Sverige när det gäller affärer och husköp. Vår köpare, Harmut, såg nästan chockad ut när vi berättade att vi kunde tänka oss att flytta redan till Lucia. Aber, das Bank? Vi förklarade att man skriver, transfererar pengar och och i nästa sekund äger huset. Zack Zack Zack. Neee i Tyschkland tar det veeeeeeeeeeckor.
Och lite irriterad på min mäklare. Verkar som om han slutade fungera lagom till hans provision betalades ut. Hrm.
Nåväl, idag ska jag gå förbi Sven-Harrys och boka bord. Dom verkar inte vara så pigga på att svara i telefon men det blir bara kul att få se stället igen :-) Huset är ju guldmålat!


Idag och igår har jag funderat mycket över hur mycket mina nära vänner betyder för mig. Jag kom fram till att dom betyder väldigt , väldigt mycket.

Tack alla vänner enbart för att ni är mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar