onsdag 4 april 2012

London 18-25 mars 2012 del 1

Sorry vänner o bekanta! Mina ambitioner har varit höga på att publicera nåt extra från London och då blir ju inget gjort.
Så nu.................................. Här kommer vår (min, Madeleines, Erics och Marcus) vecka i London in i era datorer. Här är del 1. Uppföljaren kommer efter påsk.

Anländer på Heathrow tidig söndagkväll och tar tunnelbanan. Vi ska bo mitt i centrala London, invid Regents Park, i en lägenhet som syster yster Madeleine har tillgång till. Jättefin mini trea med alla faciliteter.

The tube
Dag 1 (måndag) så åker vi buss och sitter naturligtvis på övre däck :-). Bussen tar längre tid än det skulle ta att gå, så vi hoppar av lite tidigare än tänkt och promenerar.


Madeleine, jag och Marcus
Solen sken HELA veckan och vi hade vårvärme. Där Helene är - där skiner solen!



Eric och Marcus på någon gata i London som badar i solsken

Big Ben.............. såklart! Sedan såg vi Buckingham Palace, Westminister Abbey och andra sevärdheter. Vi nöjde oss med att betrakta byggnaderna utifrån och jag tänker inte tråka ut er med bilder från dessa gamla fantastiska kolosser. Sedan en promenad genom parken och lite affärer och vips så var dag 1 slut!
Eric och Marcus köpte flera skjortor.
Hawes & Curtis is the shit.
Snygga, det blev några till min Thomas också :-). På kvällen åt vi hemma, fish'n'chips från stället "över gatan". Gott och onyttigt.
 
En av alla måsten i London
Tisdag = Madame Tusaud (stavning?)
Madeleine hade köpt biljetter i förväg eftersom det normalt är kilometerlånga köer till kassan men så var icke fallet denna dag! Vi hade jätte skoj bland alla kändisar. Jag trodde att stället skulle vara mycket större än var det var. Man byter uppenbarligen utställningsobjekt hela tiden. Eric och Marcus saknade Hitler men annars var vi nöjda :-)


Dom säger att Schwartzenegger är stor - kolla mina älskade biffiga söner! Vad sa ni nu då?


Say no more :-)

Jorå, lite kuckilur där va?


Marcus med sin älskade Nelson


Och jag med min älskade Dalai Lama

Och en annan idol - Robbie Willams

Ingen Hitler men en Saddam. Same shit but different....
 
På eftermiddagen åkte jag och sönerna upp i London Eye. Ett gigantiskt Pariserhjul som ger en magnifik utsikt över London. Madeleine hängav sig åt shopping istället....

På väg....


Såhär såg "vagnarna" ut

Utsikten från högsta punkten


Vi åt middag på den lokala puben. Fantastisk mat. Det var det inte i England för 35 år sedan. Ja - så länge sedan är det jag var här!

Onsdag = Brittish Museum
 
Marcus, Madeleine och Eric utanför museet
Det var två visningar vi ville se, den ena handlade om Kinas storhetstider (många sådana).

Otäck kines och trevlig svensk


Publunch strax utanför museet

Och den andra utställningen handlade om alla miljarders kejsare i gamla romarriket;

Ave Caesar
Vi hann med lite mummies också - mums!


Såhär fint paketerades katter i gamla Egypten

Såhär fint paketerades människor i gamla Egypten

Och hoppsan - puben igen!

Nejdå, vi var aldrig berusade

 
Såhär snygga pubar finns det

Var tvungen att fota puben, så snygg


Torsdag = grabbarna åkte på något "army museum" som Madeleine och jag var måttligt intresserade av. Vi lullade runt bland butikerna istället, vi åt lunch på nåt café. Sedan träffades vi allihop på puben.
Ja - jag vet men vi var ju i London - då ses man faktiskt på puben, så det så!
Som ni ser så sitter vi ute, det var varmt.



Bira bira bärs.

På kvällen såg vi "We Will Rock You" - musikalen. Den med Queens musik. Åhhhhhhhhhhhhhhh Vi var lyriska efteråt.

Beviset - vi tog ju inga bilder

Fortsättning följer efter påsk......................

2 kommentarer:

  1. Härlig vecka ni verkar ha haft! London är underbart!
    Och "We will rock you"! Visst är det bra!!! Har sett den 2 gånger i London och en gång i Stockholm. Funderar på att åka och se den i London igen... Har ju yngste sonen boendes där, så det finns fler skäl att åka dit snart igen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härlig vecka var det Camilla! Tycker dock att sångprestationerna i musikalen var bättre i Sthlm men stämningen.... den var högre och tätare i London :-)

    SvaraRadera