måndag 28 januari 2013

Jesus

Idag var jag på min mindre eminenta husläkarmottagning. Synd att kalla det en mottagning eftersom det mer känns som om jag inte alls är välkommen utan mer till besvär. Ingen rolig stämning där inte........

Jag tror jag har blivit med migrän vilket känns underligt eftersom jag håller på med det andliga i parti och minut just nu.
Vaddå? Har jag en kropp också? Som är sjuk?
Otänkbart..........

Apropå det andliga så sa en klok kvinna till mig en gång att, -"Helene, du VILL tro men det är inte samma sak som att tro".
Hm, jag förstår precis vad hon menar. Jag söker och söker efter något som borde finnas. Men å andra sidan borde jag ju hitta det så enveten som jag är?

Eller?

Den som lever får se.

Idag (eftersom jag var hemma i eftersvallningarna från migränen) såg jag Jesus Christ Superstar. Den från 2000.
Bölade så jag var alldeles blöt på kinderna. Åh, det var riktigt skönt eftersom jag varit så spänd av den f-b huvudvärken. Allt släpper på nåt sätt när jag gråter.

Apropå Jesus. Undrar om han verkligen fanns? Om det är Gud (i kristen bemärkelse) som jag söker? Eller som Jesus sa - hela er själva. Ni är alla Gud.

Jo så är det nog. Och som Eva Dahlgren sjunger; Jag Är Gud!

Tack för en fantastisk musikal Tim Rice och Andrew Lloyd Webber! Och Glenn Carter, mr Jesus himself, vilken röst!!! Tack.



Kram - och - rock on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar