måndag 8 april 2013

Silverlera

Åh vad roligt jag har haft!
Jag har gått en helgkurs i silverlera.
Vadå lera?
Jo, det är så fiffigt att Mitsubishi har kommit på hur man kan göra silver formbart genom att blanda pulveriserat silver med ett bindmaterial så att det blir som en lera (väldigt förenklat). När man sedan bränner sitt arbete (nästan som keramik) så krymper det något och bindemedlet bränns upp.

Simsalabim silvret härdar och resultatet ser ni nedan!


Ringen är gjort av leran, "rullat" och format. Med en cubic zirkona.


Detta är ett hänge jag gjort av ett eklöv som jag penslat silverpasta (lösare än leran) på några gånger.


Och så min favorit. Kavlat och format till ett hjärta. Ska tillägga att det fina skålen är gjord av Ami.
Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaack universum för att du guidade mig till kursen!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar