onsdag 9 maj 2012

Trygghet?

Varje dag åker jag förbi bygget med nya Söderstadion. Idag slog det mig hur mycket man gör för att det ska vara säkert för byggjobbarna med skyddstängsel (eller vad det kan heta) mm

 jämfört med..........

Ja, den bilden har många av oss på näthinnan även om det var långt innan vi föddes.



Och så funderar jag på detta. Är vi lyckligare när vi har alla skyddsnät omkring oss.

Eller

Är det så att känslan att hänga hundratals meter över marken och njuta av en kopp kaffe kan vara den ultimata lyckan?**

 
 

Eller lita på sina kamrater i vått och torrt?

 
Ja jag vet inte men nog ser dom ut att ha frid i själen?

Tack alla byggarbetare som sliter varje dag för vår skull!


**Jag menar självklart inte att vi ska ta bort skyddsnäten för våra byggjobbare idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar